Küçüklüğe Dair En Güzel Anılardan: Barışımız

Hatice Edis
2 min readMar 29, 2021

--

Bugün Çukur dizisinde Aras Bulut İynemli’nin Islak Islak şarkısıyla olan performansı ve göğe selam göndermesinden sonra, Rahmetli Barış abinin aramızda olduğu seneler geldi aklıma.. Buruk bir tebessümle hatırlanan seneler…

13–14 yaşlarındaydım ben. O zamanlar evde bilgisayar yoktu. İnternet kafeye gider biraz oyun oynar veya gitarla ilgili derslere bakar, sonrasında Barış abinin sitesine bakardım neler yazmış diye… Bazen konuşarak duygularını aktaramayan o güzel insan öyle şeyler yazardı ki, bir yerden tutup yakalardı insanı… Öyle ya, konuşarak zorlansa da onu anlayanlar vardı.. Barış’ı Anlayanlar Grubu (B.A.G)… Yaptığı sessiz sedasız yardımlar, her zaman adı gibi Barış’tan yana olması ve bunu büyük bir cesaretle dimdik durarak göstermesi.. Öyle ya “Kimdir O?” gibi bir klibi kaç sanatçı cesaret edip çekebilirdi. Bana karıncayı dahi incitmeyecek kadar naif olmayı, zorluklarla savaşmayı öğreten insan … Hani derler ya, “İşte bizim falanca... Ondan da bu beklenirdi.” diye. Onu tanıyanlara da anılarından bahsederken “İşte bizim Barış’ımız.. Ondan da bu beklenirdi.” dedittirdi.. Her sözü ders niteliğinde oldu belki de, dedik ya fazla konuşmayı sevmezdi..

Ha bir de gitar var demiştik? Sene, o sene... Ben tutturmuşum bizimkilere bana gitar alınacak. Haa şartı da var aslında kendim belirlediğim. O takdir belgesi getirilecek, yoksa gitarrr mitarrr yok… Sonuç, takdir belgesi geldi. Gitar alındı. Önceden hazırlamış olduğum CD 'yi, VCD player’a takıp açardım abimin canlı performanslarını. Bak dostum bunları iyi dinle, o şarkılar aynen çalınacak. Çünkü anlamlı hepsi …

İşte… Haliyle, tavrıyla, yaptıklarıyla belki de öyle dokundu ki yüreğimize Sanatçı Barış, Rockçı Barış değil, Barış abim oldu o ilk önce…

Amasra’ya her adım attığımda bir taraf buruk, bir taraf sevinç oldu her zaman… Caddeler mi? Caddeler ıslak dostum.. Caddeler “Islak Islak…”

(Mekanın cennet olsun can abim, her daim dualarımızdasın…)

--

--